Vad kan Slipparinga göra för dig som kund?

Tänk så här …

Tänk på dina topp-30-key-accounts, de kunder som du helst av allt vill fakturera. Du vet säkert vilka det är, allaredan!

Jag kan tänka mig att dessa topp-30 behöver en viss bearbetning, konsekvent kontakt och personlig touch innan de blir din kund.

Låt oss säga att ni säljer friskvård och har ett hälsocenter.
Nu har ni skapat en friskvårdsdag där ni …

1) ser på vad ni kan ta till företagen (frukt, träning, prylar)
2) vad ni kan erbjuda företagen på plats 

Nu finns det två vägar att gå …

Väg 1

Hitta de 100 företag som ni kan tänka er vara intresserade av denna dag.

Gör ett utskick med en pdf och inbjudan till denna hälsodag.

Be Slipparinga ringa på de 50 som har öppnat mailet den första veckan.

Har färre öppnat så välj dessa, och lägg till de ni helst vill ha som kunder till listan som Slipparinga ska ringa.

Väg 2

Tänk er att ni endast vill ha 10-12 företagare till detta event för att det är ett exklusivt tillfälle.

Gå igenom topp-30-listan och prioritera denna.

Lämna visst utrymme för Slipparinga att jaga de topp-30 som inte svarar (dvs vi ringer flera gånger än 3 på de som ni verkligen vill ska komma)

Vi tar också fram listor med kunder i samråd med er, om det skulle kännas bättre men det är en annan historia

Slipparinga gör nu vårt jobb

Slipparinga kontaktar, pratar och informerar om dagen, tar reda på intresse, tecknar ner information.

När någon vill anmäla sig, så gör vi det enligt det sätt vi kommit överens om. Antingen noterar vi det och ni skickar ut en bekräftelse (säkrast) eller så skickar ni ut en anmälningslänk. Du får t ex namn, telefon och email från samtalet, för det är detta som du behöver för att genomföra ditt event!

Leveranser

Det ni kommer att få är, utöver vilket positivt utfall det än blir, är dessa dokument

  • en lista på vad varje företag svarat som excel och återkopplat till er
  • en säljanalys där vi tittar på vilka nej eller varför ni fått, och om det finns några speciella segment eller ingångar man kan utnyttja (eller hoppa över)

Vi har erfarenheten att se trender och notera grupperingar av målgrupper samt att när vi är trevliga i telefonen så får vi höra en massa. Detta tecknas ner och överlämnas till dig för din egen kundhantering i ditt bolag!

Vi har också förslag på hur du organiserar din kundhantering, men det är en annan historia.

GDPR

Du äger informationen som vi bearbetar. Vi är ombud för dig. Informationen du får av oss är också din som du äger. Notera att det kan vara information som dina (blivande, varande) kunder vill att du ska ta hand om på något sätt.

Slipparinga sparar inte någon information om uppdragens resultat utöver säljanalyserna. Alla namn, nummer och vad som sagts, återgår till uppdragsgivaren senast 24 månader efter utfört uppdrag. Läs mer här

#merbusinessåtfolket

Alla våra produkter och tjänster tillför värde till slutkunden! Det är obestridligt. Annars skulle vi inte finnas.

Om du gör mer business, så får fler det ännu bättre. Det här vill vi vara med och medverka till. #merbusinessåtfolket helt enkelt

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *