Leadsgenerering – hur går det till?






Slipparinga – modernare leadsgenerering till företag

Som företag kan det ibland vara svårt att hitta leads. Var ska man leta?

Våra säljare och mötesbokare gör en marknadsanalys över era drömkunder och får fram en kundbas som passar er. Tillsammans ser vi till att skapa ett underlag för att därefter kunna skapa nya affärsmöjligheter för er som företag. Till vår hjälp använder vi oss av AI verktyget (artificiell intelligens) för att ta fram kunder som matchar era redan befintliga kunder. 

Verktyget producerar också en företagsprofil där all information om ditt bolag och dina målgrupper sparas ner hos oss. Denna profilen sparar vi på våra servrar i 9 månader så vi lätt kan återanvända den om du beställer fler tjänster från oss.

För mer information läs nedan eller boka en gratis rådgivning här.


Hur börjar vi?

Processen fortsätter därefter med ett möte med er utvalda mötesbokare och säljare. Ni får prata i lugn och ro och lära känna varandra och diskutera angående manuset och ert företag. Desto mer information mötesbokaren/säljaren får desto bättre, det kan generera till mer leads och fler affärsmöjligheter. Vill man gärna ha fler möten innan säljperioden drar igång är det absolut möjligt!

Vi kan talas vid per telefon, Zoom eller Skype för att det ska kännas så bra som möjligt. Vi strävar alltid efter att mötena ska vara trevliga och lättsamma och är alltid öppna för förslag. För att ni ska vara delaktiga under processen använder vi som sagt Skype eller Zoom för att vi ska kunna visa er leadsgenererings verktyget under mötets gång. 

Innan arbetet startar behöver en offert vara accepterad och godkänd, därefter behöver ett GDPR-formulär vara ifyllt. 


Att göra inför mötet

Innan det är dags att köra igång behöver vi veta vilka ideal eller drömkunder ni har. Ta fram ca 20 st företag som ni skulle vilja ha i er kundbas. Tänk ‘’ kunder som jag skulle vilja fakturera’’ så brukar det oftast bli enklare. Har man ett färre antal än 20 går det alldeles utmärkt det också. 

Dessa företag går jättebra att maila till oss tillsammans med ditt företagsnamn och deras organisationsnummer och företagsnamn. Man kan även kontakta oss i förväg innan man skickar iväg listan om man vill veta mer om tjänsten.

Dessa företag blir underlag till prospekterings verktyget. Dessa företagsnamnen och informationen är grunden till vad själva AI’n ( artificiella intelligensen)  kommer att arbeta med och presentera nya resultat varje gång vi loggar in. 


Vad gör Slipparinga Inför mötet?

Inför mötet arbetar Slipparinga med att sätta upp ett konto och förbereda verktyget inför mötet.En faktura går därefter iväg på 1200kr exkl moms som delbetalning för den beställda tjänsten.


Under mötet

Nu tar vi fram de olika benen att stå på. Det kan vara flera profiler och filter som vi använder för att fånga in så snäv och bra målgrupp som möjligt åt ditt företag.

  1. Genomgång profilens förslag på tvillingar till de som är på listan. Här använder vi AI’n och tittar igenom förslagen om de passar eller inte. Och definitivt tar bort de ni redan gör business med!
  2. Uppsättning av filter som passar olika målgrupper (utöver tvillingar). Det kan vara en liknande målgrupp men på två olika geografiska orter. Det kan vara olika branscher och olika chefsnivåer.
  3. Sortering bland föreslagna bolag (till ca 100 st). Vi ser igenom det som har kommit fram, räknar ihop de olika “benen”. Vi diskuterar vem vi tar kontaktuppgifter på, eller om det ibland är viktigt att få ut själva bolagen för att själva gå vidare.
  4. Du ser hur en export går till och ser ett exempel på hur informationen ser ut när du får den dig tillhanda.

Efter mötet

I första hand görs arbetet att specificera vem på alla utvalda bolag som ska kontaktas. Dessa uppgifter (namn, titel, telefonnummer och email där det finns) specificeras. Efter detta exporteras en lista som justeras med t ex sortering och/eller prioritering om det önskas. Därefter skickas denna lista som resultat av tjänsten “Sökljuset”

Du har följt med på hela processen och du har själv sett vilka bolag som valts ut. Du kan självklart även skaffa ett eget konto hos prospekteringsverktyget, och då hjälper vi er att sätta upp det (flytta över all information som vi redan tagit fram till dig).

Nu går också en faktura iväg på det resterande beloppet.



Förslag på fortsättning

Nu när ni fått en lista med starka leads kan ni välja att följa upp leadsen själva eller beställa vår tjänst “50 samtal” som ni kan läsa mer om på sidan tjänster.




Lätt som en plätt – eller hur!