Hur Slipparinga kom till

Grundaren och idésprutan, Annika Thunberg kom för många år sedan på själva namnet och valde att redan då köpa domännamnet. Det skulle dock dröja drygt 2 år innan hon började prata om detta tillsammans med Ellinor Karlsson och Ing-Marie Berndtsson.

Vi diskuterade vad det skulle kunna vara och hur det skulle fungera i någon månad tills i november 2015 då vi kom i kontakt med vår första kund. Annika pratat om Slipparinga för en annan företagare och de ville genast prova tjänsten! De lämnade en kundlista som Annika fick ringa deras kunder på i december 2015 – och så var Slipparinga igång!

fr vänster bakre, Ellinor Karlsson och Niklas Hellström fr vänster främre Ing-Marie Berndtsson och Annika Thunberg

Vi är alla kreativa ledare, säljare, arbetstagare, företagare. Idén med Slipparinga är att ingen av oss arbetar 100% med Slipparinga! Alla har andra uppdrag och även anställningar vilket gör att när vi går in och tar ett uppdrag – så är det roligt! Att jobba med kunden och ha det roligt när vi utför uppdragen, är viktigt! Så kul att sitta och ringa 8 timmar om dagen är det nämligen inte, men det är roligt att hjälpa en kund till bättre affärer 8 timmar om dagen!

Vi har kompetens och kunskap från vitt skilda branscher såsom tryckeri, statsvetenskap, marknadsföring, IT. Vi har alla erfarenhet av att vara säljare, försäljare, telemarketing eller annan situation där telefonen används som primära kontakten.

Vi är alla olika och vi spänner över många år av gemensam kunskap. Du kan lita på att vi kan hjälpa dig med att ringa din kunder!

Vi är trevliga, vi är kompetenta och vill ha roligt när vi ringer, bättre förutsättningar är svårt att få.

Vi är idag ett helt gäng “ringare” eller “Business Success Managers” som är vår interna titel och som vi tycker beskriver hur vi hanterar kunden, och fler blir det! På bilden till vänster ser du fyra av oss, när vi var på vårt årliga novembermöte 2016. Vårt senaste tillskott under året ser ni på “Vi som ringer“-sidan