Bullseye!

Du har en tanke om en målgrupp och du vet vilka du säljer till – exakt, eller hur?

Eller har du tweakat din produkt eller tjänst för att hitta nya marknader? Eller har kunderna som hittat dig en annan profil?

Slipparinga har en kort 30 min föreläsning som är ambulerande vid behov, där vi använder vårt egna material som ligger till grund för Säljanalysen efter ett uppdrag, för att titta på målgrupper INNAN ett uppdrag. Tanken är att väcka tankarna och se vad som händer när man specificerar och delar upp sina “target groups”

Vad hinner man på 30 minuter?

  • Säljer du till “alla med hår” eller kan du vara mer specifik? Vad utmärker gruppen? Vad har de gemensamt? Vad gör de som liknar varandra?
  • Segmentering dvs inom gruppen, finns det undergrupperingar som spelar roll?
  • Idealkunden –  Vem vill du absolut mest gärna ha? Vem vill du helst av allt sälja till?
  • Entry point – En ingång kan också vara en växel där man kan få mycket information för att bygga en kundlista inom ett större bolag.
  • Annan bearbetning innan? Innan man ringer för ditt bolag och denna produkt, finns det något man kan göra för att ha intresset uppe allaredan?
  • Showstoppers dvs vad kan hindra dig i kontakten med bolaget, specifik chef eller din ingång till försäljningen?

Vill du boka en 30 minuters på ditt företag eller organisation, hör av dig till annika@slipparinga.se eller ring  0768-989801

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *